Minder doen met meer impact

Ik heb drie kleine kinderen.
Ze gaan buiten Utrecht naar school en eentje gaat nog naar de creche. Een heel logistiek proces om ze allemaal op de juiste tijd op de juiste plek te krijgen en ze daar weer af te halen.
Ook hebben onze ouders nu ze ouder worden meer zorg nodig.
Mijn huidige klanten wil ik goed helpen.
Ik wil mijn programma’s continue verbeteren.

En dan ook nog online marketing doen. Ja jemig daar heb ik echt geen tijd voor.
Maar ja als ik geen marketing doe, krijg ik te weinig nieuwe klanten.
En kan ik straks niet meer doen wat ik het liefste doe.

Er is zoveel te doen met online marketing.
Ik maak het te groot en dan weet ik niet meer waar ik moet beginnen en wat ik moet doen.
Ik wil gewoon een continue flow aan klanten.
Hoe ga ik die berg over.
Zonder dat ik zelf overprikkeld of zelfs overspannen raak van alles: marketing, business, gezin.
En er niet meer van kan genieten.
Mij niet meer een leuke mama voel.
Mijn klanten niet meer het beste van mezelf kan geven.

Dat was mijn worsteling.
En misschien ook wel die van jou.
Dus ik moest een online marketing strategie vinden waarmee ik MINDER DOE MET MEER IMPACT.
En die consistent toepassen (en dat consistent toepassen is erg lastig als nieuwe dingen doen in je DNA zit 🙂 maar dat is voer voor een ander blog).

Mijn nieuwe marketing strategie

Veel business coaches zeggen dat je wekelijks moet bloggen.
Ik vind het heerlijk om te schrijven. Maar het kost veel tijd en die heb ik dus niet.
Ook kost het veel tijd voordat mensen mijn blog weten te vinden en gaan volgen. Daar moet ik dus ook veel social media posts voor maken.
Om mijn blog onder de aandacht te brengen. En….dat kost nog meer tijd….
Het is goed om jouw kennis te delen via een blog en daar bekend mee te worden.
Goed voor SEO, jouw vindbaarheid via Google.
Maar voor succesvol bloggen moet je een lange adem hebben.
En als schrijven je veel energie en moeite kost en het effect pas veel later voelbaar, dan frustreert het alleen maar nog meer.
Groot risico op afhaken dus.
En dat zou zonde zijn van wat jij de wereld te bieden hebt :-).

Wat dan wel?
Wat heb ik besloten om te doen?

Ik doe een wekelijkse Facebook Live.
Die plan ik in én neem ik op via Zoom (mijn webinar software).
Facebook promoot de aankondiging én het moment als ik live ga via meldingen bij mijn volgers.
Dus Facebook doet de promotie!
Ik pak een onderwerp relevant voor mijn volgers en waar ik veel van weet.
Dus weinig voorbereiding nodig.

Overal zichtbaar zijn met 15 minuten per week

Is dat het? Is dat jouw online marketing strategie????? 1 Facebook Live per week?
NEE!
Je gaat die Facebook Live op allerlei manieren gebruiken om overal zichtbaar te zijn met dat onderwerp.

Ik ga de Facebook Live uitschrijven en dan heb ik een blog. Die plaats ik op mijn website en ik leid de aandacht ernaar toe via social media.
Ik haal er tweets en quotes uit en plaats die op social media.
De opgenomen video (ik heb de Facebook Live opgenomen met mijn Zoom software) plaats ik ook op social media.

En dan? Ik ga alles (behalve de Facebook Lives) uitbesteden aan een virtual assistent (VA)!

Voor de hele week content maken in 15 minuten.
Deze tip gaf ik ook al in mijn laatste video van mijn gratis videoserie ‘als expert zichtbaar voor jouw ideale klant’.
Maar nu dus nog specifieker: al je marketing van die week kan komen van 1 Facebook Live van 15 minuten.
Video en vooral Facebook Live is spontaner. Mensen zien je meteen, vooral degenen die je al een beetje volgen.
Je kan meteen je kennis delen, van betekenis zijn voor hen.
En zij zien jou weer voorbijkomen.

Ja maar… ik heb helemaal geen ZOOM

Ja, ik geef webinars en betaal daarom maandelijks een fee aan Zoom. Deze webinar software gebruik ik ook om mijn Facebook Live in te plannen en automatisch op te nemen.
Maar stel je geeft geen webinars of wil niet die maandelijkse kosten kwijt zijn.
Dan is er ook Ecamm voor de Mac gebruikers. Ecamm heeft een eenmalige fee en je kan met deze sofware ook een facebook Live inplannen, streamen en opnemen. En nog veel meer coole dingen.
Ik zal een ‘how to Ecamm’ video opnemen voor degenen die mijn gratis videoserie “als expert zichtbaar voor jouw ideale klant” aangevraagd hebben.
Voor niet mac gebruikers is er ook nog OBS. Maar dat vind ik niet zo’n gebruikersvriendelijk programma. En zou ik daarom niet aanraden.

Nog meer impact?

Wil je nog meer impact met jouw online marketing? En je hebt ervaring met facebook adverteren of bent bereidt dit uit te besteden? Zet dan wat korte facebook advertenties op jouw facebook lives en blogs. En als je dan facebook advertenties gaat maken voor een webinar waar je jouw diensten gaat aanbieden, retarget dan degenen die jouw facebook lives en blogs hebben bekeken. Veel effectiever. Want de facebook advertenties zullen goedkoper zijn en deze personen zijn al geïnteresseerd en dus grotere kans dat ze met jou in zee gaan.

Online marketing kan iets worden wat leuk is

Die Facebook Lives doen vind ik hartstikke leuk. Het voelt niet voor mij als marketing.
Ik plan het de dag van te voren in.
De inhoud heb ik vaak al, in dit geval was het gewoon het delen van mijn marketingstrategie voor de komende tijd! Omdat ik denk dat jullie met het zelfde dilemma zitten.
Gewoon lekker mijn kennis delen en daarmee mijn volgers helpen en inspireren.
Heerlijk toch?

Moet je elke keer nieuwe content maken?

NEE het hoeft JUIST NIET allemaal nieuw te zijn.
Pak gewoon een onderwerp waar je expert in bent, misschien al een blog over geschreven hebt of een nieuwsbrief.
En ga het gewoon doen.
Wil je bekend ergens voor zijn, dan moet je juist herhalen.
Als iemand een fan van je is, kijkt zij jouw FB live ookal heeft zij al een keer dat blog gelezen.
Content hergebruiken.
Al die druk die we onszelf opleggen dat alles nieuw moet zijn. Perfect moet zijn. Of dat je maar nieuwe dingen moet creëren.
Nieuwe dingen creeëren is leuk als je er de tijd en energie voor hebt.
Maar je mag dus ook in tijden van overwhelm en tijd te kort content recyclen.
En je moet dus zelfs jouw boodschap herhalen, zodat je er bekend mee wordt.
Met minder doen, meer impact!
Veel plezier.
En als je een steuntje in de rug nodig hebt, vraag dan mijn gratis videoserie hieronder aan “Als expert zichtbaar voor jouw ideale klant’.

 

Share This